Lilla sjuklingen

I fredags kväll när jag kom hem från jobbet var Gabriel inte så bra. Han låg och yrade i sömnen och var jätte varm. Tempen låg på 39,2 och jag ringde till 1177. Deras rekomendation var att ge han febernedsättande och ha det svalt i rummet. Den natten fick jag inte mkt sömn ska ni veta :P Gabriel var ledsen hela natten och grät nästan hela tiden. Ibland slumrade han till i 10 min, men sen vaknade han igen.
Igår hade han fortfarande feber, vi fortsatte med febernedsättande men så fort den börjat avta gick febern upp igen. Mamma och Caroline kom på en kopp kaffe och Gabriel var jätte hängig. Jag tog då tempen igen och då låg den på 40,2. Så vi ringde till Nyhems vårdcentral och fick komma dit på en undersökning. Det visade sig att han har fått öroninflammation på vänster öra. Stackars lilla kille =( Nu ska han äta pencilin i en vecka och sen ska han förhopningsvis bli bra igen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0