Visa hänsyn!

Vad är det med folk?
Idag när jag, lilleman och Sarah åkte buss upp till sjukhuset var det då ingen som visade hänsyn till att jag hade barnvagn, ingen som släppte förbi mig när vi skulle gå av bussen. Nej alla skulle av allra först och vi fick stå i vårt hörn och vänta tills alla trängt sig ut.
Ännu värre är väl när man kommer in till Österskans och ska av bussen och han inte har ställt sig så bra intill trottoaren så det är ganska långt mellanrum från bussen och trottoaren. Hade inte Sarah varit med idag så hade jag fått krångla ut vagnen själv. För det var inte en endaste människa som tittade åt mig med barnvagnen när jag skulle av.
SÅ har det varit innan oxå. Samma busshållplats. Säkert 10 pers som skulle med den bussen och hn ställer sig så dumt till.. Inte var det någon som erbjöd sig att hjälpa mig ut med barnvagnen.. Nej nej!
Hade jag varit där och sett att någon hade haft problem att gå på eller av bussen, så hade jag ju självklart hjälpt till! Vilken människa gör inte det?!
Det är samma om man är ute med vagnen och går och det kommer folk i mötande riktning. Dom skiter i att jag kommer med en barnvagn. Inte ska väl dom flytta sig?!
Och när jag är ute med Santo och barnvagnen ska vi inte ens prata om. När man ser en tjej som är ute med en barnvagn och en stor hund går man väl för f*n inte fram till?! Jag vet inte vad det är med folket här i vårt område?! Jag har mött två stycken som har vänt och gått andra hållet när jag kommer, för att visa hänsyn! Och dom hade stora hundar. Men alla andra jag har mött har haft små hundar och deras hundar gör ju inte fel när dom börjar skälla och ha sig! Det är ju bara gulligt! Men det är inte så gulligt för mig som håller i en hund som blir förbannad på era små hundar samtidigt som jag har en vagn med en bebis i att hålla koll på!!!
Jag undrar bara vad hänsynen och den hjälpande handen har tagit vägen? Ser man att någon behöver hjälp, då hjälper man väl dom? Man blir ju glad själv när man ser att personen man hjälper blir glad?
Jag glömmer aldrig när jag var på plantagen och det ÖSregnade ute. Och det var ett gammalt par som trodde att vagnarna stod inne i butiken. Gubben skulle gå ut igen utan paraply och hämta en vagn. Men jag erbjöd mig att hämta en till honom. Och han blev verkligen jätte glad! Det gjorde mig så glad själv =) Jag gjorde en snäll sak och hjälpte honom att hämta en vagn.
Tänk om folk kunde hjälpa till lite mer, och visa mer hänsyn till andra.
Tänk om..
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0