Konsten att visa respekt för småbarnsföräldrar!

Hur svårt är det egentligen att förstå när man blir tillsagd att man INTE ska ge godis, kakor, sötsaker osv till småbarn? Jag förstår inte..? Säger föräldrarna (till barnet) till folk att dom inte ska ge sötsaker till bebisarna gör man väl det endå inte? Så svårt är det inte!
Jag satt och kollade på 16 and pregnant innan och där satt dom och gav barnen kex och godis! Jag blev så irriterad! Det är inte bra att ge småbarn sånt!
Jag är glad att jag och Micki tycker lika med den saken. Vi kom överrens om att Gabriel inte ska äta något sånt! För det är ju vi som får "skiten" sen när han inte vill äta sin egna mat, för han vill ha kakor, bullar, godis osv. Det är ju inte dom som ger han sötsakerna som drabbas. Det är faktiskt vår familj.
Visst, vi ska ju inte neka honom sånt sen, men nu när han är såpass liten ska han inte ha sånt. Han ska väl få lite tårta när han fyller år. Men då ska han bara få tårta! Sen får han äta sina egna kex som han har! Inget annat!
Jag kommer vara stenhård när det gäller sånt.
Jag tycker inte att det är mer än rätt.
Det han inte vet, har han inget ont av. Har han inte smakat på sötsaker så vet han inte vad det e. Och så kan det vara.
Har jag rätt lr fel?
.
.
.
.
Tummen ner till dom som inte lyssnar på föräldrarnas regler..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0