En dag på akuten =)

I morse när jag vaknade hade jag en underlig smärta i ryggen! Jag kom knappt upp ur sängen och jag mådde illa! Tacka vet jag för att Sarah var hos mig så hin kunde hjälpa mig med Lilleman!
Efter ett samtal till mamma så tyckte hon att jag skulle ringa till 1177 och rådfråga. Och det gjorde jag. Det dom sa till mig efter ett samtal med sin kollega var att dom tyckte jag skulle åka upp till akuten med en gång!!
Jag blev ju skitnervös!
Stressade iväg till bussen och sen var jag på akuten. Mamma kom oxå och passade lilleman medans kag blev undersökt.
Så efter en undersökning där dom tog tempen, kollade pulsen med en sån sak på fingret och ett EKG test fick jag sitta ner och vänta. För att sedan ta blodprov! 3 rör dessutom! Sen fick jag sitta ner och vänta IGEN! Efter nån timme fick jag träffa en läkare som undersökte mig. Det visade sig att det var en fasettled som hade hoppat ur led. Men det skulle rätta till sig med tiden. Jag ska röra på mig mkt. Fick ta om mitt EKG och sen fick jag två panodil och blev hemskickad.
Så jag var på akuten i nästan 5 timmar!
Det var min dag! Hur har er dag varit? =)
Vi har fått in Lilleman på dagis nu med =) I januari ska han börja! Det gick ju endå ganska snabbt! Jag skickade in en ansökan om kö plats i slutet av oktober, och vi fick brev idag att han har fått en plats.
I morgon ska jag göra ett ärende i stan och sen ska jag upp till Eurostorp med mamma och Sarah. Lilleman följer förstås oxå med ^^,
Nej nu ska jag ner i tvättstugan och fixa tvätten.
Vi hörs i morgon!
Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0