Två veckor

Idag är Gabriel två veckor! Tänk vad snabbt tiden går!  Det känns som om det var igår vi låg på BB med lill killen! Men jag måste säga att man kommer in i föräldrar rollen riktigt snabbt! Men jag kan endå inte alltid förstå att vi har en liten son! :P Man får små lyckorus över sig ibland =) Som när vi gick med honom första gången i vagnen. Då gick jag bara och log och kände mig som den stoltaste mamman i hela världen! Och när vänner och bekanta ser honom för första gången och bara blir helt kära i honom! Man kan inte bli annat än stolt =)
Vi har gjort ett bra jobb ;P hahah!

Idag är det oxå första gången som jag e hemma själv med Gabriel. Micki jobbar ju inte i stan så han åkte tillbaka till jobbet idag.
Och än sålänge har allt gått bra. Det blir väl kanske lite jobbigare när man ska gå och lägga sig. I en stor säng alldeles ensam.. =( Usch! Blir ju ledsen bara man tänker på det!
Men som tur e så kommer han tillbaka på fredag! Såå mys! Då är hela familjen samlad igen!

Något som har oroat mig lite är när jag skulle gå ut med Santo och barnvagnen. Men änsålänge har allt gått hur bra som helst! Santo går jätte bra jämte vagnen och stannar upp ibland för att kolla på Gabriel är okej. =)
I början när vi kom hem med Gabriel så var Santo lite ängslig, han låg bara inne i vårt rum på sin plats och kände sig nog lite utanför. Men nu är han med oss och ligger i samma rum som vi är i. Han har kommit in i sin roll som storebror nu :P Så fort Gabriel piper till eller gnyr så kommer Santo och tittar till honom, sen lägger han sig i närheten av Gabriel. Igår natt låg han nedanför Gabriels säng och sov. Så han har accepterat honom som en ny familjemedlem =)

Jag skriver nog om förlossningen i morgon. Orkar inte riktigt skriva om den idag..

Men vi hörs av i morgon!
Ha det så bra och ta hand om er!


 

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh jag blir helt tårögd nu när jag läser din blogg Cissi. Det är så himla fint alltsammans <3 och lilla Santo, som har blivit storebror! Va duktigt han är som ser efter Gabriel!! :)

2011-01-18 @ 14:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0