Lillkillen växer så det knakar :)

Idag var vi hos BVC med Gabriel. Och han hade växt både på längden och på vikten. Nu väger han exakt 3 kilo och är 50,5 cm lång. Känns skönt att han går upp i vikt och inte ner =) Då vet man oxå att mjölken jag har fungerar som den ska =) Barnmorskan visade hur man ska massera magen då han har magknip, sen visade hon hur man kan hålla honom om han har ont, så vi får testa det om han får magknip igen.
Efter hon hade gjort den här magmassagen så satte hans mage igång ska ni veta! haha!

Jag tänkte ha lite egentid för mig själv innan och skulle ta ett bad med badkulor och lägga på en ansiktsmask.. Men jag hann bara duscha och sen när jag skulle börja med badet så satte Gabriel igång. Så jag fick springa upp alldeles blöt, torka mig och sen sätta mig och amma.
I just sådana tillfällen önskar man att man hade mjölk utpumpat som Micki kunde mata han med :P
Men men, jag fick mitt bad med badkulorna efter jag ammat klart iallafall =) Så lite egentid fick jag allt ;)

I morgon ska jag nog med mamma till Eurostorp. Vi skulle ha åkt dit idag men valde att ta det i morgon istället för vi hade båda saker att göra hemma.
Jag hade velat slinga mitt hår igen.. Tycker det var så fint innan när jag hade det. Fast då hade jag ju oxå mkt längre hår än vad jag har nu.. =( Åhh vad jag saknar mitt långa hår! Jag skulle inte ha klippt av det! Men men, ibland får man impuls ryck och gör oväntade saker som man kan ångra senare :P haha

Nej nu ska jag titta på tv.
Vi hörs i morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0