Magkatarr..

Min mage har bestämt sig för att få magkatarr! Fy fasen säger jag bara! Det är inte roligt alls =(
Arbetsveckan är slut.. Och det är jag med ska jag säga er! Jag har börjat klockan 5 varje morgon nu och det känns ska ni veta! haha! Jag ska jobba på söndag oxå, men dåbörjar man nio så det e ju lite sovmorgon =)
Jag behöver er hjälp  med en sak.. Jag är på jakt efter mamma snickarbyxor! Så om ni vet någon affär som har det så hör gärna av er då =)
Mina kläder börjar bli för små nu så det e dags för större kläder nu. ^^, Och snickarbyxor är så sköna att ha på sig, + att det e ganska najs!

Fick brev hem idag från MVC att vi kan börja gå på föräldrargruppen nu.. Så den 21 Oktober e det dags för första mötet. Ska bli kul faktiskt! 



Vecka 23

Fostret väger 450 gram. Fostret lägger på sig mycket de kommande veckorna. På barnets hud bildas det nu ett klibbigt fettlager som kallas vernix. Huden är rynkig och fostrets kropp är smal.Vissa får vid denna tidpunkt och senare förvärkar. Detta är sammandragningar av din livmoder. Ett slags test på förlossningsvärkarna som kommer när förlossningen sätter igång.Ibland känner du kanske stick längs sidan av buken. Detta är livmodern och livmoderbanden som sträcks, så kallade ligamentsmärtor. Smärtan avtar dock snabbt och det är helt ofarligt.

Fostrets längd: ca. 29 cm
Fostrets vikt: ca. 625 g




Dagens Citat!

Efter en tuff förmiddag på jobbet ska jag och mamma äta mat. Vi går in i hissen och mamma sätter sig på stolen.

Jag: Kan inte jag få sitta?
Mamma: Nej..
Jag: Men jag är ju gravid!!
Mamma: Ja men jag är tjock!!


HAHAHAHAHAH!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0