Vilken jäkla dag säger jag bara!

Oj oj oj vilken dag! KATASTROF!
Allting började bra! Vi körde iväg i god tid ( utifall något skulle hända ) Vilket det gjorde oxå!
Jag körde med farthållaren på hela vägen, och 2 mil från Gbg så märker jag hur farthållaren slutade.. Så jag tänkte " okej, jag kanske kom åt knappen, jag lägger i 5:an igen!"
Men inget hände! Bilen saktade ner och vi fick köra in till kanten och stå där.. Fick fram nr till Volvo Assistans och ringde till dom och förklarade läget och vart vi stod.. Och de skulle skicka en bärgningsbil! Inom 30 min kom bärgningsbilen och lyfte upp bilen på flaket! Och vi fick sitta i bilen för det fanns ingen plats i hans bil! HAHA! Som vi skrattade! Dagen hade ju börjat så bra!
Iallafall, vi kom fram till Kungsbacka där vi ställde av bilen på Volvo.. Sen fick vi gå in och prata med personalen så vi fick den hjälp vi skulle få. Fick en hyrbil, en Renault Clio! Väldigt trevlig personal måste jag säga! Både på Volvo Assistans och på Volvo där vi lämnade in bilen!
Efter allt var klart på Volvo och vi fått vir hyrbil fortsatte färden mot Gbg!
GPSen levde sitt egna liv och yrade runt oss i Gbg! haha!
Det blev en snabbvisit inne på Universeum bland alla djur och allt annat! Sen lite fika på det med. Vi behövde lugna ner oss lite efter den tumulta färden :P
Mannen som hade hjälpt oss på Volvo ringde när dom hade kollat på bilen, och det visade sig att när den var på lagning i Jönköping så hade inte personalen där skruvat åt en drivaxel ordentligt och det var den som hade lossnat på höger hjul sida, vilket gjorde att vänster hjulsida slutade att fungera. Men bilen ska vara klar tills på måndag iallafall, den har prioritering 1 sa han! =)
Vid halv fyra fortsatte färden till Emma Ultraljudsklinik! Även dit levde GPSen sitt egna liv och fick oss att köra i en cirkel! haha! Men tillslut kom vi fram!
Vi blev bemötta av en trevlig receptionist som erbjöd oss kaffe och lite smått tilltugg..
Efter ca 15 min fick vi komma in och träffa barnmorskan som skulle göra ultraljudet på mig. Även hon var väldigt trevlig!
Vilken upplevelse det var att se bebisen i magen! Det är ju helt fantastiskt att man kan se i 3D!!
Vi fick en film med hela undersökningen och sen en skiva med alla bilder som hon tog, + att vi fick en rulle med foton!
Bebisen var ganska blyg och höll sina händer för ansiktet ganska mkt, så barnmorskan fick skaka på magen ibland för att bebisen skulle visa ansiktet lite för oss! Och tillslut gjorde den det! Åhh vår lilla bebis! Jag är så himla glad att jag och Micki ska ha barn så ni anar inte! ♥
Vi har sagt att vi inte vill säga vad det är för kön till alla.. Det sprider sig så fruktansvärt snabbt vilket är så tråkigt, så det stannar inom familjen..
Efter vi var klara så åkte vi hemåt!
Fy fasen vad krångligt det var att hitta ut till motorvägen! haha! Tacka vet jag Halmstads vägar!
Vi körde inom IKEA och åt lite mat innan vi fortsatte färden tillbaka till Halmstad.
Efter en lång och rolig dag så är vi äntligen hemma! Det har varit många skratt idag, och fast det krånglade till sig för oss med bilen och allt så slutade dagen hur bra som helst!
Vi fick ju se vår lilla hjärta!

 

 


Kommentarer
Postat av: Amanda

Nawwwww! En liten heartbreaker! Haha få ta o ha den där filmkvällen snart!

2010-10-08 @ 23:35:40
Postat av: Malin

Nu blev jag inte alls nyfiken på vad det är sort där inne! Söt är h*n i alla fall!

2010-10-09 @ 07:27:53
URL: http://mimlandcookie.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Åhh va mysigt!!! gud! lycka!! :)



Men vilken höjdardag, såna dagar har man för sällan. haha!!

2010-10-09 @ 13:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0