Hemkommen från MVC

Kom hem från Mvc för någon timme sen. Allt var bara bra med bebisen och min magont berodde nog på att det är min livmoder som växer. Och då kan man få lite ont i magen och det spänner ganska mkt. Så det känns skönt att veta att det inte var någon fara. =)
Vi mätte magen från blygdbenet upp till där livmodern var och det var 24 cm vilket var ett bra mått. Så jag ligger på det normala. Sen fick jag höra bebisens hjärtljud! Så härligt det lät! Den sparkade och hade sig oxå vilket vi oxå hörde! =) Hjärtljudet låg på 148 vilket var helt normalt. Det brukar ligga mellan 120 och 160. Sen kollade vi mitt blodtryck.. SOm var ganska lågt.. Det låg på 95.. Vilket förklarar varför jag blir lätt snurrig hela tiden..
Efter jag varit inne hos min banrmorska så fick jag ta ännu ett blodprov. För sist jag var där så skulle man ta bland annat för att se om man var vaccinerad mot Röda hund. Och tydligen så var min vaccination inte helt 100%. Så nu fick dom ta ett prov till och sen när bebisen är född så får jag en vaccination igen. När jag satte mig i stolen kände jag hur mina händer började att svettas, jag blev torr i munnen och kände lite smått panik! haha! Men hon var jätte duktig som tog blodprovet på mig. Dock så fick jag göra det två ggr för hon fick inte ut något blod ut ena armen.! haha! Så då fick hon sänka stolen så att jag låg ner, för det började snurra i huvudet på mig! *skrattar*
Tillslut fick hon ut blod och jag kunde cykla hem. Så nu håller jag på att tvätta lite, och så är en elektriker här och fixar eluttaget i vardagsrummet. Han ska fixa deet i taket i köket oxå så att jag kan hänga upp en lampa där. För nu hänger det bara två sladdar från taket.

Nej nu ska jag springa ner i källaren snabbt.
Hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0