Soffläge!

Nu har vi intagit soffläge, jag och bebisen! H*n ligger och sparkar och har sig medans jag slumrar till lite då och då.. Jag är helt slut efter en stund på stan med anna och dex :P haha! Känns som om man varit ute och gått flera mil!
I morgon ska jag spendera nästan hela dagen på MVC.. Iallafall hela förmiddagen. Ska dit redan 08.15 för att göra det förbaskade glukosbelastningstestet ( graviditets diabetes ) Då sticker dom en i fingret och sen får jag dricka en sockerlösning och ska sedan sitta still i en soffa och inte göra någonting. Får gå på toa om jag behöver men inget annat. Enbart för att inte sockret lr vad det nu är ska sprida sig. Sen efter två timmar kommer dom och sticker mig i fingret igen för att kolla värdena..
Efter jag är klar med glukosbelastningstestet ska jag direkt till ultraljudet. Dom ska kolla så att moderkakan ligger rätt och sen kolla så att bebisen växer som den ska.

Nej nu börjar höfterna och ryggen strejka.. Dags att gå och lägga sig tillrätta i sängen och sova lite =)
Vi hörs i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0