Förmiddagen på MVC

Då har man kommit hem från MVC, spenderade hela min förmiddag där =) Det gör inte så mkt eftersom man blir bemött på ett sånt bra sätt där och man känner sig välkommen!
Dagen började med glukosbelastnings testet.. Det var bara jag som skulle göra det så jag hade hela rummet för mig själv. Ganska trist :P haha! Men sen kom det en tjej som skulle amma sin lilla dotter.. Så vi satt och pratade ett tag. Jätte trevlig tjej =) Hon sa att hon skulle hålla utkik då vår lille/ lilla bebis kommit så skulle hon gratta oss =)
Efter att de två timmarna hade gått kom skäöterskan som tar blodproven på min och gjorde det sista provet. Och det såg bra ut sa hon! SÅ det verkar inte som om jag har graviditetsdiabetes ^^, Woho!
Sen var det dags för ultraljudet. Jag fick ju komma tillbaka för att kolla så att moderkakan låg rätt för hon kunde inte riktigt se det på första ultraljudet. Sen kollade hon vikten på den lille / lilla . Och det visade sig att h*n vägde lite mindre än vad bebisarna brukar väga vid denna tiden av graviditeten.. Men jag ska komma tillbaka om två veckor och göra ett ultraljud till så att vi ser att h*n växer som h*n ska. Men hon sa att det är inget att oroa sig över. För det var precis på gränsen att jag skulle få komma tillbaka. Det rörde sig bara om några 100 gram. Hon sa oxå att det är ju olika för olika graviditeter.. Är mamman smal och liten så blir bebisen oftast liten.. Och är mamman större så blir ju bebisen större oxå. Så man kan ju inte förvänta sig att alla graviditeter är lika. För det är som verkligen inte.

Nej nu ska jag ta och äta min frukost, eftersom jag inte fick äta efter 20.00 igår. Så magen e allt tom mu.

Men vi hörs lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0