Jag tycker inte om det..

Hur kan man säga " det är äckligt " när man inte ens har smakat på det?
Man måste ju smaka innan  man kan säga att det är äckligt! Eller har jag fel?
Innan var jag sån.. När jag var LITEN!
Men sen har jag lärt mig med åren att man måste smaka innan man säger att något är äckligt! Visst det kan lukta skunk men smaka hur gott som helst! Som när mamma gjorde Vildsvin hemma! Jag visste inte vad det var hon lagade, hon sa bara att det var griskött ( smart drag mamms! ^^, )
Sen när vi skulle äta så kom det ju fram att det var vildsvin! Och genast ville ingen äta det, men jag åt det! Jag ville testa det! Jag kunde ju inte säga " nej det är äckligt jag vill inte ha " innan jag smakat det?! Och det var faktiskt gott!!!
Jag var fruktansvärt kräsen när jag var liten.. Åt typ bara mammas mat! Men nu är jag inte alls lika kräsen!
Jag gillar inte fisk! Jag kunde verkligen inte äta det innan! Men nu.. Bara på senaste har jag börjat äta det lite smått.. Micki och mamma har gjort fiskgratäng, och vet ni.. Jag tyckter jätte mycket om det! =)
Ger man bara maten en chans så kan man lära sig.. Om man nu vill dvs :p





 ( fiskgratäng som jag tyckte om! )




Jag vill poängtera att jag inte har pekat ut någon i detta inlägget!



Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja! hahah! du var verkligen sån när du var liten. alltid när du var uppe hos oss så frågade mamma eller pappa om du ville smaka.. så sa du alltid att det var äckligt. så frågade de alltid, har du smakat de.. o du nää.. haha så sööööt! goa minnen! tänk om man fått komma tillbaka dit en stund.. hade ju så himla mysigt!! :)

2010-04-01 @ 15:49:31
Postat av: alexandra

Helt rätt! Pluggar psykologi och läste en gång i mina spännande böcker att anledningen till att riktigt små barn är så kräsna med mat ofta beror på att de är rädda för maten. Hade kanske inte jättemkt med det du skrev att göra , men tyckte ändå det var en rolig grej o berätta =) Stackarna , grönsaker ska visst vara värst, tänk att en gurka kan va så skrämmande =)

2010-04-05 @ 23:36:23
URL: http://beteendeveterskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0