Hicka och nästäppa!

God morgon folket!
Har preic ätit en god frukost.. Med mig själv :P
Vaknade vid halv 6 i morse och kunde inte riktigt somna om. Låg och vred på mig och slumrade till lite jämte Santo som tagit Mickis plats ( Då Micki sover på soffa pga min snarkning ) hahaha! Stackare!
Gick upp vi åtta och gjorde iordning en frukost med två jordgubbsmackor, vanilj yoggi och en kopp te! Riktigt gott var det oxå. Jag har aldrig ätit frukost på morgonen innan, men ända sen lite tidigare än mitten av graviditeten har jag ätit frukost varje dag. Vilket är jätte bra =) Man orkar ju mkt mer av dagen oxå.

Igår var vi hos barnmorskan på kontroll.. Hon mätte magen och lyssnade på bebisens hjärtljus, kollade mitt blodtryck och tog ett stick i fingret. Sen satt vi och pratade en massa. Jag ska dit på fredag igen och kolla blodtrycket och lämna ett kisseprov.. Kommer få gå på regelbundna kontroller nu för att kolla mig och bebisen.

Igår lånade Micki Solsidan boxen av Peter och Ella. Så hela kvällen spenderades framför tvn =) Mkt rolig serie den där Solsidan =)
Vi var oxå och hälsade på Mickis farmor en stund. Och sen när vi skulle gå hem mådde jag riktigt illa! Min rygg gjorde så jäkla ont och jag orkade inte gå i vanlig takt..
Men jag hade nog orsakat det själv. FIck ett litet ryck innan på dagen och satte igång att rensa och göra iordning i garderoben här hemma.. Man blir ju liksom extremt rastlös när man bara går hemma..
Micki tycker inte att jag ska hålla på att röja här hemma.. Det är för ansträngande. Han tyckte jag skulle baka istället :P Så jag får la baka något idag kanske ;)

Åh en annan sak..
Bebisen hade hicka igår! =) haha! Det är så mysigt! Hela magen hoppar till ibland, och man känner hickningarna ganska tydligt när man håller på magen! Sååå mys!

Jag har sån nästäppa! Men jag kan lixom inte snyta mig för jag är inte snorig!
Barnmorskan berättade igår att det kan bli så när man är gravid.. För det är massa blodkärl i näsan som svullnar upp.. Vilket förklarar mina snarkningar oxå.. Men hon sa att det försvinner när bebisen har kommit! Men kul att gå och vara täppt i näsan i 4 veckor till!
Ibland är det inte lätt att vara gravid ;)



Kommentarer
Postat av: Sara

Åhh va mysigt! :) Men! 4 veckor!? Är det bara så få veckor kvar nu!? Shiiiit! :D

2010-12-17 @ 12:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0