Man kan inte ta hur mycket som helst..

Det finns saker man kan ta.. Saker som personer säger till en.. Men ibland blir det bara för mycket.. En människa är inte så stark att han kan ta all skit som finns.
Jag är den som kan ta en del skit, men inte allt. Jag har vant mig genom åren som har gått att ta emot skit från andra. Jag har varit alldeles för feg för att säga ifrån. Och det har man ju sig själv att skylla. Men genom åren har jag oxå växt till mig. Mognat mer och mer.
Men.. Jag är fortfarande konflikträdd och undviker gärna konflikter. Därför tar jag skiten istället. Det är fel. Jag vet. Och tro mig, jag jobbar på det. Men lätt är det då fan inte.
Jag vet inte varför jag är konflikträdd.. Det ligger väl i sen man var liten eller något? Jag har faktiskt ingen aning. 
Jag vill helt enkelt inte såra någon.. Är väl för snäll..?  
Om det är något stort jag vill säga eller prata om kan det gå flera timmar innan jag tar mig mod och säger det. Helt fel igen där jag vet. Men återigen.. Konflikträdd.
Måste skärpa mig på den biten.


Idag var ingen speciellt bra dag..
På jobbet satt jag bara i min egna värld. Tankarna snurrade i huvudet och ibland kom jag på mig att bara glo rakt fram. Folk måste ha trott att jag va knäpp eller något. Massa stress eftersom jag fick hjälpa en kollega att visa ett ställe för henne. Hade jag inte öppnat min stora käft och sagt " men där har ju jag varit, jag kan ju visa henne" så hade jag kunnat ta det lugnt. Men jag blev sen med allt. Men jag fixade det endå =)
När jag kom hem hade jag så ont i magen.. Som jag hade på jobbet oxå.. Jag ville bara krypa ihop i sägen och ligga där hela dagen..
Micki har åkt tillbaka igen och nu är man ensam hemma. Ingen att komma hem till och ingen att somna och vakna jämte.. Förutom Santo då, men det är ju inte samma sak.. =P


Det blev ganska mycket känslor involverade här, men jag ville skriva av mig. Har så mycket som vill komma ut. Men jag orkar inte skriva ner allt. Och jag vill inte skriva ner allt heller..
Men men, i slutändan blir det väl bra.

Ska bara ta tag i saker nu så man får ordning på allt.

I morgon är det nya tag!

Hej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0