Jag vill, men endå inte

Det är en sak som jag har tänkt på nu i ett antal veckor.. Jag vill göra något åt det.. Men samtidigt vill jag inte det.
Är nog lite rädd för vad som kommer att hända då. Hmm.. Jobbigt..

Historian som jag la ut igår fick lite blandad kretik.. Jag tyckte det va rolig, och andra inte.
Men alla har rätt till sin åsikt och alla har inte samma humor..
Min åsikt om Moderaterna och Fredrik Reinfeldt.. Ja du.. Jag säger bara att jag tyckte att det var bättre som det var innan när Socialdemokraterna och Göran Persson hade makten.. Tycker inte att saker och ting har blivit bättre sen moderaterna kom..
Ett exempel.. Kolla hur det har blivit med försvaret!! Nu är man inte skyldig till att göra lumpen längre och de ska dra ner på soldater! VILKA FAN SKA DÅ FÖRSVARA OSS?!
Jag tycker att det ska vara obligatoriskt att göra lumpen, vi måste ju ha ett försvar! Det finns inte många som vill göra lumpen.. Och jag ger all min credit till de som gör lumpen, och de som arbetar inom försvaret och tjänar vårt land!
Sen finns det massa annat som jag inte orkar dra upp.. Men jag tycker bara att det var bättre som det var innan! Och jag tänker då fan inte rösta på Moderaterna när valet kommer! Jag röstar som jag gjorde sist! Och det var inte på Moderaterna!

Träffade kusin vitamin idag =) Alltid lika mysigt och roligt!
Hon kom även och kollade på min lägenhet =)
Håller tummarna för dig på torsdag!!!  ♥





Kommentarer
Postat av: Sandra

Såhär är det, det finns ju både för och nackdelar med ALLA parti. Moderaterna vill att alla ska kunna jobba,givetvis ska folk som inte kan inte göra det heller men det var för lätt att utnyttja systemet innan. Folk som gick på akassa fick i vissa fall ut så mkt i lön att dem tyckte det var bättre att vara arbetslösa för då fick dem mer. Jag personligen vill INTE betala så mkt i skatt som vi gjorde innan för att betala latmaskar som inte orkar eller vill jobba. Nej tack till det, sossarna vill vill inte att det ska startas fler privata företag eller skolor. Då är det inte så konstigt att det inte finns jobb till alla heller.. Moderaterna vill även att folk som startar företag och jobbar röven av sig ska kunna tjäna pengar på det och inte skatta bort 55 % av sin lön. MER än halva lönen?? Det är sjukt, och vart läggs dem pengarna? Jo,största delen läggs på bidrag vilket är BRA men inte när det finns så många som skiter i att jobba. Fredrik Reinfeldt är inte orsaken till alla arbetslöshet,det är tackvare honom en del av oss faktiskt har fått jobb trots Sveriges läge. Moderatera är inte skyldiga till att hela världen ligger i lågkonjuktur.

Rösta rött näst gång är uteslutet för min del, min skatt (som dem förövrigt) kommer höja igen ska inte gå till deras fester eller privatliv,eller till latamänniskor utan den ska gå till dem som verkligen behöver det. Men det är bara vad jag tycker ALLA har olika åsikter.. Så är det ju!

2009-03-12 @ 12:59:38
URL: http://havemercyonme.blogg.se/
Postat av: Twiggy

Men lilla du.. Om du hade gått på akassa, då hade du med varit en såndär lat människa, ellerhur? Eller tycker du inte det? Kanske för att du är en bortskämd liten skit? Jag vet inte, men jag vet att vissa utav alla dom som går på akassa gör det för att dom har blivit nekade så många gånger och kanske inte ser någon möjlighet till att söka jobb eller gå på arbetsintevjuer då dom kommer bli nekade..? Jag säger inte att jag vet allt, men jag vet att alla inte är så jävla lata som du påstår att dom är. och egentligen? Varför bli arg för att Cicci skriver en rolig historia i sin blogg? Antar att vissa människor inte kan skratta åt vissa saker.. Jag vet inte.. Jag orkar egenligen inte lägga ner mer tid på dej.. Men cicci, keep up the good work, jag hejar på dej :P

2009-03-12 @ 15:44:29
URL: http://misstwiggy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0