Betydelser..

Hittade detta i en tidning innan.

Hur många blommor betyder..?
1
Du är mitt allt
2 Låt oss resa iväg tillsammans
3 När får jag träffa dig igen?
4 Jag ser upp till dig och är dig tacksam
5 Jag gör vad som helst för dig
6 Jag tvivlar på ditt ord
7 Jag älskar dig
8 Jag förblir dig trogen intill döden
9 Jag vill vara ensam med dig
10 Vill du gifta dig med mig

Blommornas färg betyder..?
Blå, Jag vill bli vid din sida intill döden
Gul, Du är solen i mitt liv
Lila, Jag önskar dig all lycka o ch välgång i livet
Mörkröd, Jag saknar dig så
Orange, Jag är din trogne vän
Rosa, Jag är förälskad i dig och lovar dig trohet
Röd, Jag räknar dagarna tills vi möts igen
Vit, Jag tror på din renhet och jungfulighet


För mig spelade det ingen roll vilken färg eller antal jag fick innan, men nu när man vet vad allt betyder så vill man kanske inte ha 6 blommor tex =P

Jag kommer ihåg då jag fick en bukett gula rosor, den va så himla fin!
Och det va så fint gjort! De kom med ett bud, men jag va inte hemma då. Men mamma ringde mig och sa att jag hade fått blommor. Så jag ringde till han och frågade om han hade skickat blommor till  mig. Men han sa nej ^^ 
Men jag visste att det var från honom 
Solen i hans liv ♥
Jag kommer inte ihåg hur många det var, men det var antingen 5, 7 eller 8..
Finare kille får man leta efter ♥

Sen en annan gång kom det ett bud till jobbet. På vår 1 års dag!
Då var han inte heller hemma.. Och jag blev verkligen överraskad!
Fick tårar i ögonen =)

Att en sån liten sak kan göra en så glad =)
Man känner sig verkligen speciell!

Usch nu kommer en massa känslor upp.. ^^
Bäst att avsluta..








Kommentarer
Postat av: Calle Balle :P

Jag har en ´´lista´´ typ på vad olik sorters blommor betyder oxå, kan skriva av den och ge till dej :P

2009-02-15 @ 21:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0