två änglar

I morse vaknade jag vid halv nio. Ringde sarah för att väcka henne så att hon inte kom försent till jobbet. Men hon svarade inte! ringde säkert i en kvart. Sen fick jag en känsla av att något var fel! Så jag körde hem till henne för att kolla så allt var okej med henne. Och det va det inte! Hon bara svamlade och hade ingen kraft i kroppen! Försökte ge henne en macka, men hon va så svag att hon inte kunde äta den. Jag började få panik! Visst inte vad jag skulle göra!!
Så jag ringde 112 alldeles gråtfärdig och berättade hur hon var, å dom skickade ut en ambulans!
när ambulans männen kom var sarahs blocksocker nere på 1 nånting!! Och det är verkligen inte bra!
Men dom fick upp det till 8,3 och hon började vakna till!

Hade jag struntat i att köra hem till sarah och inte ringt 112 så dom skickade ambulansen, så hade hon kunnat hamna i diabetes koma!

Så jag vill säga ett stort tack till ambulans männen som kom och hjälpte mig och min syster när jag inte visste vad jag skulle göra för att hjälpa henne!
Ni är ett par riktiga änglar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0