Tro det eller ej gott folk..

Tro det eller ej, men idag har jag ätit FISK! Fisk med potatis, rivna morötter och remouladsås!! Riktigt mumsigt om jag ska vara ärlig :) Jag blev så sugen på det innan idag så det fick bli det till middag! Är ju i vanliga fall inte så förtjust i fisk, men nu går det faktiskt ner =) Och det är gott oxå!
Idag var jag på föräldrargruppen. Fick reda på lite mer om förlossningen och svar på lite av våra frågor vi hade kring det. Sen fick vi se en förlossningsfilm! Åhhh jag började nästan gråta när man fick se när hon födde fram sin lilla bebis och fick hålla den mot sig! Jag fick verkligen hålla tillbaka tårarna! Det var så vackert!
Då längtade jag verkligen tills jag är där. Jag ser verkligen fram emot förlossningen, även om den är lite skrämmande..

Nej nu ska jag fortsätta att se på Vampire diares!



Vecka 29

Grattis! Nu är du i tredje trimestern och officiellt höggravid! Barnets huvud börjar få de rätta proportionerna i förhållande till resten av kroppen. Det producerar fett under huden som används som energikälla och har en isolerande funktion. Du känner förmodligen ett tryck på magen och mellangärdet nu. Du kan också ha problem med att äta en stor måltid, därför att din livmoder växer och tar upp mer plats. Halsbränna är inte ovanligt från och med nu och framåt. Små måltider ofta är ett bra råd. Mediciner kan användas, men bara efter att ha rådgjort med läkare eller barnmorska.

Nu kan bebisen blinka och vänder instinktivt ansiktet mot starka ljuskällor. Fingernaglarna finns på plats och den börjar lägga på sig ett fettlager inför livet utanför livmodern. Om du vill kommunicera med din bebis redan nu, så kan du sjunga eller läsa högt för den – men känn dig inte tvungen, om det inte känns naturligt för dig.

Fostrets längd: ca. 36 cm.
Fostrets vikt: ca. 1350 g.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0