Att leva i sin bubbla

Vi svenskar är ganska duktiga på att leva i våra små bubblor. Vi har vårt på det torra, men endå ska vi klaga på skit saker, lägga oss i andras liv med vad dom gör och vilka dom umgås med! Det är nog det värsta. Att man inte kan göra som vill ibland för man måste tänka på andra.
Tänk vilken kaos det blivit om bubblan sprack!
Det är egentligen egoistiskt. Vi har det hur bra som helst i Sverige! Tänk på dom som inte har det lika bra som oss. Dom håller inte på så som vi gör. DOm uppskattar små saker, hjälper till och ställer upp. Gnäller inte över små saker. Dom är glada för det dom har. Och det borde vi oxå vara. Jag ska iallafall bättra mig på att visa mer uppskattning. För jag är nog inte alltid så bra på det. Även fast jag verkligen uppskattar, det gör jag verkligen. Men jag visar kanske inte det tillräcklligt ibland.

Nu e det matning för lilleman, det blir inga långa blogginlägg, men jag gör så gott jag kan =)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hejsan hoppsan!! Jag är bokad denna helgen, men har inga planer helgen efter. Jobbar den helgen, men det gör ju inget!! vi ska ju mysa på kvällen endå. :) passa lördagen dig, den 4? :)

2011-05-24 @ 13:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0