Heltidsjobb

Att vara mamma är verkligen ett heltidsjobb.. Och det kan verkligen vara strängt ibland. Speciellt när vår lille buse bestämmer sig för att vända på dygnet och vara vaken på natten. Det känns i kroppen må jag säga.. Detta är tredje dagen som han hållt en vaken hela natten. Men inatt fick jag två timmars sömn iallafall ;)
Jag ska inte klaga egentligen, för att vara mamma är det bästa som finns!
Men det kan oxå vara utmattande när man inte kan sova om nätterna. Man är trött konstant, hinner inte ta hand om hemmet för man passar på att försöka sova när Gabriel sover, man ska ut med Santo och då måste man göra Gabriel iordning för vagnen.. Man känner sig inte mänsklig :p haha!
Jag blir så ledsen för ingenting oxå om jag inte kan sova.
Som innan idag när jag varit ute med Santo och Gabriel.. När jag kom in satte jag mig bara ner och grät en skvätt för allt var så jobbigt! :P Och när jag skulle få in den förbaskade bilbarnstolen i bilen så gick det inte som jag ville, då började jag gråta då med! *skrattar'
Ringde och beklagade mig lite för mamma innan :P Och hon fick mig på bättre humör =) Hon ska oxå ha ett stort tack om inte mer för all hjälp och stöd hon ger mig! ♥
Det ska ni alla ha!

Nej nu ska jag lägga mig ner jämte Gabriel och vila lite.
Ta hand om er och ha det så bra!


Kommentarer
Postat av: tessan

Hade precis sådär med Fille me, grät hur mycket som helst för absolut ingenting. Och så kände man sig så löjlig efteråt men det var bara att gråta och låta det gå över. Bara kom ihåg att du är världens bästa mamma åt lilla Gabriel, finns ingen annan som du i hans värld. :-)

2011-01-27 @ 08:27:25
URL: http://gelemamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0