Önskar jag hade en dagbok..

Jag hade velat ha en dagbok där jag kan skriva ner allt jag inte kan skriva i bloggen.
Det skulle ha varit en riktigt tjock dagbok som man kan ha i flera år. Då hade jag kunnat skriva ner mina känslor och tankar och veta att dom stannade i min bok. Jag hade kunnat skriva ner allt i bloggen men jag känner att det är lite för personligt och jag vill inte ha någon sympati eller att folk egentligen ska veta exakt allt som händer i mitt liv.

Jag har mkt tankar runt livet efter graviditeten.. När bebisen har kommit. Hur det kommer att gå osv. Hur folk kommer att vara mot en. Kommer folk höra av sig mer bara för att vi har fått en liten bebis? Eller kommer dom inte höra av sig lika mkt? Kommer folk respektera våra regler?
Hur kommer det gå med jobbet? Kommer jag någonsin att få ett fast jobb och tjäna pengar så jag kan betala räknngarna och endå har pengar kvar i slutet av månaden..?
Jag vet att nära och kära kommer att ställa upp för oss till 100 % om inte mer gällanden bebisen. Och det kan jag inte vara mer tacksam för!
Men jag känner alldeles för mkt press på mig själv! Jag kan inte vara mer än mig själv, jag kan inte vara på olika platser på samma gång, jag har bara två armar, jag är bara en helt vanlig människa! Bara för att jag är gravid så är jag väl inte mer ( eller mindre ) intressant?! Eller?

Livet är inte alltid lätt. Och man ska inte ge upp så fort det går emot en.
Jag tänker kämpa =)

Som sagt, jag vill inte ha någon sympati.. Jag behövde bara få skriva av mig lite..

Sov så gott..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0