Vecka 27

Slänger in lite info om vecka 27 idag, går in i den veckan i morgon men jag kommer kanske inte hinna blogga i morgon så ni får det idag istället. ^^,
Allt är bra med bebisen, h*n rör sig hela tiden, mest på kvällarna och morgonen. Jag mår hur bra som helst nu oxå. Dock är tröttheten inte så rolig, men vad gör man? ( Jo man soooooover ) haha!
Nej nu ska jag ut i kylan med Santo och sen ska jag nog lägga mig. Tror inte jag kommer vara uppe till Kungarna av Tylösand idag. För då kommer jag sova gott i vår varma säng =)



Bebisen är förmodligen ungerfär 36 cm lång nu, med utsträckta ben och fötter. Ögonen brukar börja öppnas vid den här tiden och om du kunde titta efter, skulle du kunna se ögonfärgen. Mot slutet av sjunde månaden börjar bebisens reaktioner på ljud bli mer förutsägbara, eftersom nervbanorna till öronen har växt färdig.
Nu närmar sig slutspurten – sista trimestern. Snart kommer du att kunna börja lära känna din bebis. Kring den här tiden är det vanligt att blodtrycket stiger något. Detta är normalt, men om du plöstligt börjar öka kraftigt i vikt, börjar se suddigt eller om dina händer och fötter sväller upp kraftigt, kan du ha utvecklat havandeskapsförgiftning. Kontakta då genast din MVC.

Fostrets längd: ca 36 cm
Fostrets vikt: ca 1050 g

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0