Konsten att ta hand om sig själv...

Jag är en sån människa som bryr mig mer om att andra har det braän mig själv. Jag har inte mig själv som nr 1.. Och jag måste lära mig det. Att ta hand om mig själv. För det sätter sina spår. Kroppen är helt slutkörd och jag har inte mkt kraft kvar. Men det ska bli ändring på det från och med nu. Jag har en till att ta hand om. Nu är det jag och bebisen jag ska tänka på. Det gör jag ju hela tiden, men jag menar att jag måste ägna mer tid åt mig själv. Att sitta hemma och ta det lugnt, inte ränna runt. Sätta mig ner och titta på en film, läsa en bok eller något annat.
Som igår kväll.. Då var det en lugn kväll.. Det blev filmmys och allt kändes lugnt och bra.
Men idag.. Då har jag inte känt samma sak. Jag har inte gjort något ansträngande, men jag har inte haft något lugn i kroppen. Och det resulterar inte i så bra saker kanske.
Så i morgon ska jag ringa till min barnmorska och prata med henne så kanske hon kan hjälpa till lite. För det är så att min magont har kommit tillbaka, och det kan ju inte vara magkatarr så jäkla ofta?! Det måste vara något annat.. Jag ringde till sjukvårdsupplysningen och frågade lite om det, och det enda hon kunde säga var att jag skulle ringa min barnmorska i morgon bitti. Hon rekomenderade mig att äta knäckerbröd eller liknande för att lugna magen lite. Men hon kunde inte svara på vad min magont kunde bero på.. Dels för att min barnmorska vet lite mer än henne.. Men hon trodde inte att det skulle vara något farligt. Hon tyckte jag skulle pyssla om magen nu ikväll och bädda ner mig varmt för att lindra "smärtan"
Och det ska jag göra nu oxå.. Har bäddat ner mig själv i sängen med en kudde på varsin sida av magen, fönstret är lite på glänt så jag får frisk luft inatt och jag har ett varmt täcke om mig.
Tror jag kanske ska se en film oxå? Om jag inte somnar.. ;) Finns ju en risk till det när man ligger så skänt som jag gör nu. ^^,

God natt på er så hörs vi i morgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0