I morgon får vi (kanske) veta vad det är!

I morgon åker vi till GBG och gör det efterlängtade ultraljudet! SÅ då får vi kanske reda på om det är en pojke eller en flicka! Såååå Mys! ♥
Så i morgon ska man upp tidigt! Duscha, äta frukost, gå ut med Santo. Måste ju ha lite tid på mig på morgonen så man inte stressar!
Varför är det så att om man råkar försova sig och sen stressar för att hinna i tid så stressar man hela resterande kvarvarande dag?! Eller är det bara jag som gör så?
Jag har en tendens att stressa upp mig ganska lätt. Micki säger till mig hela tiden att jag ska sluta stressa upp mig! haha! Vet inte varför jag e sån.. Men men :P Det går väl kanske över en vacker dag?

Tänkte lägga upp lite info om vecka 26..
Vi hörs i morgon kväll!
God natt och ta hand om er!



Vecka 26

Nu börjar bebisen göra andningsrörelser, även om lungorna inte har någon luft i sig ännu. Sinnena utvecklas fort och man vet, att vid 26 veckor så reagerar bebisar på beröring. Om du lyser en ficklampa mot magen, så kommer bebisen att vända på huvudet.
Nu svarar din bebis också på beröring. Du kan roa er båda genom att kittla bebisens fot när den sparkar dig, eller genom att ligga på rygg och rulla från sida till sida och se vilka reaktioner du får. Vid den här tiden öppnar sig bebisens ögonlock och det lilla hjärtat slår nu såpass kraftigt att man kanske kan höra det enbart med hjälp av ett stetoskop.

Fostrets längd: ca. 33,5 cm
Fostrets vikt: ca. 950 g




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0