En man som fick mig må bra

För kanske 6 -7 år sen, var vissa dagar jobbigare än andra..
Och då fanns det en man som fick mig att känna mig starkare och må bra. Och det var ingen mindre än självaste James Blunt! Hans låtar har verkligen satt sig i hjärtat.
Tänk att en artist kan hjälpa så mycket med låtar..
Jag sitter faktiskt och lyssnar på honom nu. Och jag känner mig så rofylld.
Inget eller ingen kan trycka ner mig igen! I'm in the top of the mountain! =)
Tänk så mycket som kan ändras på så många år. På hur en människa ändras på de åren.
Då var jag den blygaste tjejen som inte vågade stå upp för mig själv och säga ifrån. Jag ville vara alla till lags och var allmänt feg! Jag vågade inte göra fel och jag satt mest bara tyst.. Tog emot skit och mådde dåligt för det sen.
Nu.. Visst, bland nya människor kan jag fortfarande vara blyg. Men det är bara i början, sen babblas det på! Jag vågar stå upp för mig själv och säger ifrån när jag tycker att saker och ting är fel. Att vara rädd för att göra fel sitter väl fortfarande fast lite. Kan inte riktigt komma ifrån det. Men jag lär mig för var dag som går. Man kommer ju ingenstans om man inte vågar i livet. Som Micki säger om något går fel.. "Gör om, gör rätt"
Jag tar ingen skit längre! Abslout inte! Ingen ska få mig ner till botten igen! Det har jag lovat mig själv!
Allt kallas ju egentligen mognad. Och jag känner själv hur mycket jag har mognat och växt till mig! Och jag är så glad över den människa jag är idag! =)
( Lite självpepp om dagen skadar aldrig ) =)

Där fick ni lite historia om hur jag var när jag var runt 17.. =P

Idag har jag målat lite i bebisrummet. Men jag fick lägga av efter ett tag för jag blev snurrig av lukten! haha!
Så jag började rensa ut all skit som stod där inne som ska ner i källaren. Får kolla med mamma om hon kan hjälpa mig att bära ner det i morgon. Annars kommer det bara stå i hallen! hahah!
I morgon ska jag inte göra så mkt faktiskt.. Eller jag har inget bestämt än sålänge. Kanske måla en andra gång.
På onsdag ska jag in till stan med "Fisen" ( Caroline ) Vet inte vad vi ska göra där, men det är mysigt att umgås lite med sina systrar ♥

Nej nu ska jag spela lite spel på Facebook och fortsätta att lyssna på James Blunt!

Vi hörs sen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0