Tjejer i det militära..

Jag satt och lyssnade på P3 innan där de hade ett repotage med en tjej som gör lumpen. Och denna tjejen "kämpar* för att få bättre material till tjejerna.. Dvs, mindre storlekar på kläderna, trosor, bindor, sportbehåar mm.. Sånt som tjejer använder! Och när jag satt där och lyssnade blev jag förbannad! Varför ska tjejer få det lättare i det militära bara för att vi är tjejer och har mens och är mindre än killarna!!?? Varför ska tjejerna få det bekvämare?!
Gör man lumpen så får man ju ta det som finns!? Eller?
Äh jag vet inte.. Jag kanske bara är den enda tjejen som inte håller med om att tjejer ska behandlas annorlunda i det militära..?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0