Tiden går så snabbt

Magen växer och jag växer.. Var och köpte mammakläder i förgår. Jag kan ju inte ha mina jeans längre så det fick bli mamma jeans istället. Riktigt fina faktiskt =) Det går inte en dag utan att jag tänker på att jag e gravid! Säger för mig själv flera ggr om dagen " Jag är gravid " bara för att det ska sjunka in helt.. Haha men jag tror aldrig att det kommer göra det. Det känns alldeles för overkligt! Det har ju alltid varit en dröm om att få bli gravid och få en liten bebis.. Och helt plötsligt som en blixt från en klar himmel så står jag där med drömmen inslagen.. Det känns helt ofattbart =) Ofattbart på en helt underbart sätt!

Om två veckor ska vi på ultraljud och jag längtar så mycket efter att få se den lilla / lille igen!
Vilken underbar syn det är! Jag blir alldeles varm i hela kroppen då jag tänker på det ♥

Nej nu ska jag sova lite..
Förlåt för att jag inte har skrivit på några dagar, men jag har helt enkelt haft bloggtorka ^^,

Ta hand om er alla!

 

 

Vecka 16

Lemmar och leder har nu fullständigt bildats hos fostret. Musklerna blir allt starkare. Rörelserna mer aktiva. Ögonbryn och ögonfransar växer fram. Kroppen täcks av ett tunt fjunlager. Ögonen är känsliga för ljus. Barnet reagerar på ljud. Det tycker om att du sjunger för det. Läs mer: Fostret tycker om musik

Din mage är troligen en populär attraktion i din omgivning. Tänk på att det är du som bestämmer om någon får känna på din mage eller inte.

Ditt hjärta har ökat sin kapacitet och några kan uppleva lite hjärtklappning. Detta är inte farligt. Muskler och senor blir slappare.
Fostervattnet i din kropp byts ut helt och hållet under 3 timmar.
Dags att börja planera din mammaledighet, och meddela arbetsgivaren. Här kan du läsa mer om vad som krävs när det gäller föräldraledighet, föräldrapenning m.m.

Fostrets längd: 16 cm. Hel längd, hjässa till fot.
Fostrets vikt: 125 g


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0