Dags att bekänna en sak nu...

Många har frågat när jag ska komma ut med detta.. Men jag har velat vänta med det tills det kändes rätt.. Och idag är den dagen! Det är en stor sak, och det är därför vi har väntat med det i tre månader nu.. ^^, Ni kanske redan förstår vad det e jag ska berätta nu.. hehe
Det jag vill säga är att.. I januari så kommer jag och Micki att bli föräldrar till en liten bebis! =)
Innan har det känts så overkligt.. Men idag när vi var hos MVC och fick se den lilla krabaten så sjönk allt på plats!
Den var väldigt livlig och vinkade på oss =)  Dock e den inte så stor nu, endast 5,3 cm. Men den växer snabbt!

Jag bjuder på två bilder.. ^^,





Din graviditetsvecka: 12
Fostrets ålder: 10 uker

Musklerna fortsätter att växa så att fostret gör allt större och kraftigare rörelser. Hjärna och muskler koordineras. Fostret kan redan nu öppna och stänga sina händer och suga på tummen. Tår och fingrar får naglar. Fostret växer flera millimeter varje dag. Huvudet är stort i förhållande till resten av kroppen. Det börjar produceras mer fostervatten, då barnets njurar börjar producera och utsöndra urin.

Moderkakan är nu färdigutvecklad. Yrsel och huvudvärk är normalt och beror troligen på den ökade blodmängden hos den gravida. Illamåendet ger ofta med sig vid denna tidpunkt. Många kommer att må bättre och vara mindre trötta i vecka 12.

Urineringen normaliseras också. Täta nattliga toabesök reduceras för en tid.

Graviditetshormonerna får tjocktarmen att arbeta långsammare, var därför noga med en fiberrik kost så att du inte får förstoppning.

Din livmoder har nu vuxit ovanför blygdbenet.

Fostrets längd: 52 mm från hjässa till stuss
Fostrets vikt: 30 g


Kommentarer
Postat av: Paulina

Gud va roligt för dig Cecilia!!!

Spännande o se den lilla sen när den kommer ut!!

Massa mys ju :)

2010-07-07 @ 10:50:38
Postat av: Anonym

grattis till er cissi ! tiden kommer gå jätte fort!snart ploppa den ut ;) kram på dig !

2010-07-07 @ 11:08:48
URL: http://idacharlottepettersen.blogg.se/
Postat av: nicolina

Underbart vackert! =)ska bli spännande!

2010-07-07 @ 11:36:41
URL: http://leeelooo.blogg.se/
Postat av: Emelie

Fantastiskt!! :)



Jag ser så otroligt mycket emot att få vara en del av detta! vi som bor grannar nu!!



Är jätte glad för er skulle!!



<3

2010-07-07 @ 11:47:02
Postat av: Lisbeth

Grattis!

Var nu rädd om dig.

Ska bli spännande att följa dig.

Jag är något avundsjuk på Ylva s och det har jag sagt till henne. Hon är lika lycklig som du är.

Kram

2010-07-07 @ 12:27:35
URL: http://lisbethotoserna.blogspot.com/
Postat av: Malin

Grattis!!!!!!! Igen.... Hehe... Tiden har gått fort....känns som igår vi pratade om detta! Du kommer bli världens bästa mamma till er bebbe!

2010-07-07 @ 20:58:24
URL: http://mimmimyz.blogspot.com/
Postat av: amanda!

såååå kul!!

2010-07-07 @ 22:54:09
Postat av: tessan

grattis och välkommen till en underbar värld. =) att få barn är det absolut finaste som finns och du kommer helt säkert bli en kanon mamma. lycka till med allt och ta vara på "tjocka magen" tiden.

2010-07-14 @ 20:57:09
URL: http://gelemamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0