Jag visste inte..

Svärmor sa för nån dag sen att det kostade att ligga inne på sjukhuset.. Det visste jag faktiskt inte.. Speciellt inte om man ligger inne på förlossningen?! Men det gör det tydligen, för idag fick jag hem en räkning på de dagarna jag låg inne.. Jag trodde faktiskt inte att det skulle kosta.. Jag menar.. Vad betalar vi så hög skatt till?! Det borde ju inte kosta något för att ligga inne för att få vård.. Det tycker inte jag iallafall.. Men men, det e inte mkt som e gratis här i världen :P
Har betalat räkningarna idag oxå.. Alltid lika roligt ( NOT )

nej jag ska nog ta och lägga mig och vila lite i soffan.. känner mig lite trött i kroppen..

Men jag återkommer senare.

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: tesss

Håller med dig. men när jag blev inlagd akut kostade det bara för första dagen, alltså 80 kr. så sa dem att man bara ska betala för ena dagen vid akut inläggning. var det så för dig med? eller har systemet ändrats?

2010-12-27 @ 18:17:18
Postat av: anonym

men tänk på alla mediciner du får gratis, de är inte billiga!

2010-12-27 @ 21:03:28
Postat av: cissi

Anonym: jag fick då inga mediciner så det hjälpte inte mig så mkt ;)

Tess: Jag fick betala för båda dagarna jag låg inne.. Men det var ingen som sa nåt om att det kostade :P Jag hade inte den blekaste aning om det, haha! Det var veronica som berättade att det kostade. Men men =)

2010-12-27 @ 23:16:09
Postat av: Lisbeth

Jag betalade 80 kr per dag men jag fick mycket för pengarna. En stor operation, röntgen vid 2 tillfällen, massor av smärtstillande och inte minst en fantastisk vård. Ja och god mat. Men visst betalar vi mycket skatt.

När du ligger inne på BB, betalar du något då?

2010-12-28 @ 16:56:09
URL: http://lisbethotoserna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0