Hit the road Jack!

Vilken dag det har varit idag säger jag bara!
Dagen började bra på jobbet. Allt gick som smort och jag var klar ganska tidigt.. Sen började verkligen dagen!
Det fanns inget jobb mer för mig så jag fick åka hem. Och när jag väl kommer hem så märker jag att elen inte funkar?! Tänkte att proppen kanske hade gått så jag gick runt i hela lägenheten för att kolla om något funkade.. Men allt var helt utslaget! "Vafan har jag missat en betalning eller" Tänkte jag!
Men så ringde jag HEM. Och det visade sig efter några samtal fram och tillbaka,  att när jag ringde och ändrade andressen och den nya flytten förra månaden så hade inte flytten registrerats.. Dom var snälla och sa att jag inte behövde betala flyttkostnaden på 300 kr, eftersom dom ansåg att det var dom som hade gjort ett misstag.
Men dom satte på elen igen, men jag var tvungen att ringa vaktmästaren så att han kunde sätta på min huvudströmbrytare nere i ett låst rum i källaren ( som inte ska vara låst då man ska kunna kolla sina värden själv när man vill ) Men fick jag tag i vaktmästaren?! Näää! Han e omöjlig att få tag i! Fick ringa hyresvärden som skulle ringa vamtmästaren. Men han fick inte heller tag i honom, så jag skulle ringa till Riksbyggen som skulle hjälpa mig sa han. Så jag ringde. Och dom ringde upp mig efter 20 min och sa att dom kanske inte skulle hinna att sätta på elen för mig då som slutade klockan 4 och klockan var då tio i.  Men han skulle göra det bästa han kunde sa han innan vi la på.. Så jag gick ut på balkongen sålänge och planterade om en blomma.. Sen!! Kvart över fyra! Då kom min el tillbaka! Och jag var så glad!!!! :D haha! Gick ut i trappan för att tacka mannen från Riksbyggen som kommit och satt på min el =) Så det blev ett bra avslut på det hela iallafall... Efter några timmars ringande fram och tillbaka!
Det roliga.. Haha! Jag hade knappt något batteri på mobilen så jag fick åka hem till mamma och ringa först.. Sen när jag kom hem igen kom jag på att det finns el utttag i strykrummet i källaren. Så där nere stod jag och ringde :D haha Tur att ingen granne kom och såg mig :P
Så nu vet ni hur lite av mig dag såg ut ^^,

Har precis sett på Karate Kid! Ganska bra film faktiskt =)
Nu ska jag gå ut med Santo, sen e det duschen innan läggdags.

Vi hörs i morgon!
Ha det så bra!!!




Avslutar inlägget med en låt som fastnat i huvudet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0