Graviditetsdiabetes...

idag var jag på MVC för att göra ett test för graviditetsdiabetes. Eftersom det ligger i släkten och att Sarah har det så är risken lite stärre för mig att jag kan få det under graviditeten. Så kvart över åtta satt jag på MVC och var skit nervös! För ett stick i fingret! hahaha! Vilken mes man e! Efter sticket så fick man dricka någon slags saft, som var extremt söt! Och efter det skulle vi sitta helt stilla i två timmar. Vi fick dock gå på toa om vi behövde, men annars skulle vi sitta ner och inte göra någonting. Skulle vi ha fått gå på stan i två timmar så hade dom inte kunnar mäta sockret i kroppen, eftersom då hade vi gjort oss av med det vi drack. ( sockerlösningen )
Iallafall.. Efter två timmar så fick vi ta ett stick i fingret igen, och mitt såg bra ut ( high five ) så jag kunde gå hem!
Ska göra ett sånt test igen längre fram i graviditeten. Det var ganska lamt att bara sitta rakt upp och ner, man blev ganska trött.. Sen är ju jag så himla morgontrött oxå så det var lite segare än vanligt :P
Det var två mammor där med sina barn! Och ena barnet var så himla gulligt! Hon sa " titta " till allting!
Sen hade hon sånt underbart skratt =)
Åh jag längtar tills vi får vårt barn!
vad tror ni det blir? En pojke eller en flicka?
Jag trodde flicka först, sen pojke.. Och nu vet jag inte! haha
Men jag är så grymt nyfiken så det finns inte! Vill så gärna veta vad det ska bli!
De flesta som frågar om jag vill veta vad det ska bli säger alltid " näää men det är ju spännande att inte veta förrens förlossningen är klar "
Ja det kanske det är. Men jag vill veta vad det är. Så är det bara.

Nej nu ska jag bege mig mot sängen.
I morgon ska jag in till stan för att fixa med mammas present.

Vi hörs kanske i morgon!

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0