Egoistiska människa!

Jag förstår mig inte på vissa människor! Hur man kan bete sig illa mot andra och sen komma och vilja ha medkänsla? Det är inte rätt. Inte enligt mig iallafall, (jag vet ju inte hur alla andra känner) Men jag lärde mig en sak när jag var liten, och det var den gyllene regeln! Behandla andra så som du själv vill bli behandlad! 
Så vill man att andra ska vara snälla mot en. Var snäll mot dom. Vill man ha medkänsla av andra. Visa medkänsla tillbaka. Ja ni förstår nog.
Något som gör mig så förbannad är när jag ser hur andra utnyttjar människor! Det slår blixtrar om mig! Samtidigt som det gör mig så ledsen att se dessa människor som accepterar det..
Visst, jag är sån som tror gott om alla. Och det är inget bra med det. För alla är inte så snälla som man tror. Men jag har lärt mig med tiden att inte alltid tro så¨gott om alla. För man lär ju sig med tiden hur människan funkar. Även om jag kanske inte har gjort det helt ännu. Men jag har lärt mig att lita mer på mig själv än på alla andra. Och att man måste faktisk säga nej ibland. Och inte ja för att vara snäll. Även fast det kanske sårar den andra. Men det gör en själv gott. För att gå och må dåligt för att göra något som man egentligen inte vill. Men för att göra den andra människan nöjd...


Äh jag fick ur mig lite iallafall..
Nu ska jag ut med Santo.
Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0