Haha vissa människor..

Nu när jag och Eva åkte hem från jobbet hörde vi på radion att det var flera personer runt om på andersberg som reagerade väldigt starkt på polisens ingripande igår..

Text lånad från sr.se

I går eftermiddag kunde personer som befann sig på gatan Skolgången bevittna hur tungt beväpnad civilklädd polis tvingade ner personer på gatan för att sedan gripa och föra dem till polishuset.Men att det var civilklädd polis som sprang runt med vapen var inte helt självklart för alla.

– När jag såg dem så visste jag inte att det var poliser utan jag trodde att det var två gäng. Vi var jätterädda och visste inte vad vi skulle göra, säger ........ som arbetar på vårdcentralen som ligger alldeles i närheten.

– Jag skulle möta en kompis här och då såg jag hur de drog ut fem personer ur en bil. Jag gillade inte polisens agerande, de tvingade ner personerna på marken och det måste känts förnedrande för dem som låg där, säger .....


Allvarligt talat! Polisen gjorde ett jävligt bra jobb! Dom gick in civilt och grep de dom skulle gripa. All credit till polisen!
Hur kan ens folk klaga på deras agerande? Förnedrande för de som låg på marken? Ja säkert, men dom har ju sig själva att skylla!
Åh jag blir så irriterad på den personen som kommenterade det sistnämda.
Polisen gör ju bara sitt jobb?!





Nu blir det stekt ägg med mamms.
Återkommer senare!

Kommentarer
Postat av: tess

rätt

2009-09-23 @ 22:37:20
URL: http://andjele.blogg.se/
Postat av: Eva

Helt rätt. Skicka i din text till Hp. Hade passat bra som en insändare.

2009-10-01 @ 21:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0