Det är ju inte så konstigt..

Det är ju inte så konstigt att smitta sprids på Sjukhuset.. Personalen går in i ett rum som är isolerat. Vilket innebär att man måste ha skyddsrock på sig och handskar. Och man ska ALLTID sprita händerna när man går därifrån!
Och detta är inte första gången man ser personal på en avdelning som inte gör något utav detta!
Det är samma om man kommer och ska städa ett rum som har TBC. Då ska man ha munskydd + allt de andra som jag nämde. Och då sitter anhöriga där inne i salen utan någonting?! Och personalen använder inget skydd om de bara ska in och lämna / hämta matbrickan?!
Jag tycker det är förjävligt rent ut sagt! personalen om någon ska ju veta hur man ska skydda sig och alla andra mot smittspridning!?
Igår såg jag en sjuksköterska på en avdelning som hade med sig en ung tjej på upplärning.. Dom hade varit inne i ett isolerat rum med VRE. Och när denna sjuksköterska gick ut ur rummet hade hon varken haft rock på sig eller spritade sina händer.. Som tur är så hade tjejen som gick brevid vett i huvudet och använde sig av skyddsrock och spritade sina händer efter dom var klara!

Jag avslutar detta inlägget genom att säga..
Det är ju inte så konstigt att vissa avdelningar blir helisolerade när personalen gör som dom gör.
Så kom inte och skyll på oss städerskor. För vi vet hur man ska göra för att inte sprida smittan vidare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0